Opći uvjeti poslovanja

Opći uvjeti poslovanja za uslugu iniciranja jednokratnih platnih transakcija

 

1.        OPĆE ODREDBE
  • Sukladno važećim propisima o platnom prometu, ovim Općim uvjetima poslovanja za uslugu iniciranja jednokratnih platnih transakcija (u daljnjem u tekstu Uvjeti) utvrđuju se prava i obveze Korisnika platnih usluga (u daljnjem tekstu Korisnik) i društva Hitra produkcija dokumenata d.o.o. (u daljnjem tekstu HPD) kao pružatelja platne usluge iniciranja plaćanja Blicpay u pogledu Iniciranja jednokratne platne transakcije.
  • Izdavatelj ovih Općih uvjeta – pružatelj usluge iniciranja plaćanja je:

Hitra produkcija dokumenata d.o.o.

Zadarska ulica 80

10000 Zagreb

OIB: 65443507068.

Elektronička adresa:              hpd@hpdoc.hr

Kontakt centar:                     01/ 555 3 555

  • Nadležno tijelo za nadzor: Hrvatska narodna banka

Trg hrvatskih velikana 3

10000 Zagreb

Republika Hrvatska

Swift:                                    NBHRHR2X

Telefon:                                 + 385 1 45 64 555

Telefaks:                               + 385 1 46 10 551

Elektronička pošta za

korisničke informacije

i probleme:                            zastita.potrosaca@hnb.hr

2.        PODRUČJE PRIMJENE
  • Ovi Uvjeti primjenjuju se u HPD-u zajedno s Politikom zaštite osobnih podataka na uslugu zadavanja naloga za plaćanje na zahtjev Korisnika s njegova računa koji vodi drugi pružatelj platnih usluga koja nije regulirana okvirnim ugovorom između HPD i Korisnika, koristeći platnu uslugu:
  • Iniciranje plaćanja (engl. Payment Initiation Service, PIS) (u daljnjem tekstu: Platna usluga)
  • Uvjeti se odnose na buduće iniciranje jednokratnih platnih transakcija, onih koje zahtjeva Korisnik, izdavanjem naloga za plaćanje kojim se traži prijenos novčanih sredstava s njegova računa koji vodi drugi pružatelj platnih usluga (dalje u tekstu: Nalog za plaćanje). Sve izmjene i dopune ovih Uvjeta objavljuju se na Internetskim stranicama BlicPay-a blicpay.hr.
  • Primjena ovih Općih uvjeta na Korisnika započinje prihvatom ovih Uvjeta i Politike zaštite osobnih podataka.
  • Korištenjem Platne usluge Korisnik potvrđuje da je pročitao i razumio Uvjete i Politiku zaštite osobnih podataka te da u potpunosti prihvaća prava i obveze koja su u njima navedene.
  • Ako Korisnik ne ispunjava uvjete za korištenje Usluge ili se ne slaže s bilo kojom stavkom ovih Uvjeta ili Politike zaštite osobnih podataka ili nema navršenih 18 godina, dužan je suzdržati se od korištenja Usluge.
  • Obvezni preduvjet za korištenje HPD platne usluge iniciranja plaćanja je prihvaćanje ovih Općih Uvjeta te Politike zaštite osobnih podataka.
  • Korištenjem Usluge Korisnik potvrđuje da je pročitao i razumio, uz ove Uvjete i Politiku zaštite osobnih podataka te da u potpunosti prihvaća prava i obveze koja su u njima navedene.
3.        OSNOVNI POJMOVI I DEFINICIJE
  • Pojmovi navedeni u daljnjem tekstu Uvjeta imaju sljedeće značenje:

Autentifikacija jest postupak koji pružatelju platnih usluga omogućuje provjeru identiteta Korisnika ili valjanosti korištenja određenog platnog instrumenta, uključujući provjeru korištenja personaliziranih sigurnosnih vjerodajnica korisnika platnih usluga;

Autorizacija jest davanje suglasnosti Korisnika Pružatelju platnih usluga koja za Korisnika vodi račun, u sustavu tog Pružatelja, a za izvršenje platne transakcije inicirane preko HPD;

Datum izvršenja naloga jest radni dan kada je započelo izvršenje naloga i terećen je račun platitelja;

Datum valute platne transakcije jest datum kada je terećen transakcijski račun kod Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun;

DPM jest digitalno prodajno mjesto Prodavatelja na Internetu u kojem Prodavatelj nudi prodaju roba ili usluga putem Interneta s mogućnošću plaćanja putem usluge HPDSIP;

Gospodarski subjekt jest fizička ili pravna osoba, uključujući podružnicu, ili javno tijelo ili zajednica tih osoba ili tijela, uključujući svako njihovo privremeno udruženje, koja na tržištu nudi izvođenje radova ili posla, isporuku robe ili pružanje usluga.

HPD jest platna institucija koja posluje temeljem odobrenja za rad izdanog od strane Hrvatske narodne banke ( u daljnjem tekstu: HNB);

HPD jest upisan u registar pružatelja platnih usluga HNB-a čiji registracijski broj je IPP417;

HPD jest upisan u sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu čiji MBS broj je 080542105;

HPDPIS jest platna usluga iniciranja plaćanja uključuje usluge iniciranja plaćanja na zahtjev vlasnika računa sukladno točki 7. članka 4. Zakona o platnom prometu;

HPDS jest sustav kojim upravlja HPD koji je integriran sa sustavima Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vode račun, a koji su ugrađene komponente koje služe za upravljanje i nadzor nad cjelokupnim pružanjem Usluga;

Iniciranje plaćanja jest platna usluga zadavanja naloga za plaćanje na zahtjev Korisnika platnih usluga s njegova računa koji vodi drugi pružatelj platnih usluga različit od HPD-a.

Jedinstvena identifikacijska oznaka jest kombinacija brojeva, slova ili simbola koju pružatelj platnih usluga određuje jednom korisniku platnih usluga, a koju drugi korisnik platnih usluga mora navesti kako bi se jasno odredio prvi korisnik platnih usluga i/ili račun za plaćanje prvog korisnika platnih usluga koji se upotrebljava u platnoj transakciji. Za potrebe ovih Uvjeta broj pod Jedinstvenom identifikacijskom oznakom podrazumijeva IBAN sukladno pozitivnim propisima;

Jednokratna platna transakcija jest svako plaćanje inicirano Nalogom za plaćanje koje nije pokriveno okvirnim ugovorom o platnim uslugama između Platitelja i HPD-a.

Korisnik je fizička osoba ili Gospodarski subjekt koji se koristi platnom uslugom iniciranja plaćanja u svojstvu Platitelja plaćanja;

Nalog za plaćanje jest instrukcija (nalog) koju platitelj daje preko HPD-a, a kojom se traži izvršenje platne transakcije;

Online jest mogućnost povezivanja putem javno dostupne komunikacijske mreže, primjerice interneta, radi korištenja Usluga;

Osobni podaci su ime, prezime, OIB, broj mobilnog telefona, adresa elektroničke pošte, ulica

i broj, poštanski broj, grad, država i IBAN;

Platitelj  jest fizička ili pravna osoba osoba koja ima račun za plaćanje i daje nalog ili suglasnost za plaćanje s tog računa;

Platna transakcija jest prijenos novčanih sredstava koje je odredio platitelj putem Blicpay     servisa za iniciranje plaćanja, bez obzira na to kakve su obveze iz odnosa između platitelja i Prodavatelja kao Primatelja plaćanja;

Primatelj plaćanja jest Gospodarski subjekt za koji su namijenjena novčana sredstva koja su predmet platne transakcije koju zaprima HPD;

Prodavatelj jest Gospodarski subjekt – Primatelj plaćanja koji prodaje Korisniku proizvod ili uslugu, a za što plaćanje inicira Korisnik putem HPD;

Pružatelj platnih usluga koji za Korisnika vodi račun jest pružatelj platnih usluga koji Korisniku otvara i vodi račun prema kojem HPD inicira plaćanje Korisnika;

Račun jest račun koji vodi Pružatelj platnih usluga za Korisnika a na teret kojeg se izvršava Platna transakcija

Radni dan jest svaki dan osim subote, nedjelje i državnog blagdana ili praznika na koji posluje HPD, platiteljev i primateljev Pružatelj platnih usluga koji za Korisnika vodi račun i Pružatelja platnih usluga koji za Primatelja vodi račun te svi ostali sudionici u platnoj transakciji kako bi se platna transakcija mogla izvršiti;

Usluga jest usluga iniciranja plaćanja iz članka 4.  stavka 1. točka 7. Zakona;

Vlasnik računa jest u smislu ovih uvjeta poslovanja fizička osoba koja ima račun za plaćanje i/ili je ovlaštena dati nalog za plaćanje s tog računa;

Vrijeme i datum primitka naloga jest trenutak u radnom danu kada je Pružatelj platnih usluga koji za Korisnika vodi račun zaprimio nalog za plaćanje od HPD-a sukladno svojim terminskim rokovima, a koji utječu na radni dan u kojem započinje izvršavanje naloga;

Vrijeme i datum primitka naloga jest trenutak u kojem je HPD  zaprimio Korisnikov ispravan nalog za plaćanje te je Korisnik prihvatio ove Uvjete i Politike zaštite osobnih podataka.

ZPP jest Zakon o platnom prometu objavljen u Narodnim novinama broj 66/18, uključivo njegove izmjene i dopune koje stupe na snagu za vrijeme primjene ovih Uvjeta;

Značenje ostalih pojmova regulirano je u tekstu pojedinih odredaba ovih Uvjeta.

4.        USLUGA INICIRANJA PLAĆANJA
Zaprimanje naloga za plaćanje, iniciranje i autorizacija plaćanja
  • HPD će inicirati plaćanje na teret transakcijskog računa Korisnika kod Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun samo temeljem ispravnog naloga za plaćanje kojeg Korisnik elektroničkim putem ispostavlja HPD-u.
  • Ispravnim nalogom za plaćanje smatra se nalog koji sadrži sljedeće podatke i ispunjava sljedeće uvjete:
  1. naziv i adresa, identifikacijski broj Korisnika;
  2. ispravan IBAN Korisnika;
  3. iznos transakcije/platnog naloga (može biti samo €);
  4. naziv/ime i adresa primatelja plaćanja;
  5. IBAN primatelja plaćanja;
  6. PNB platitelja (HR referenca) – poziv na broj koji određuje platitelj radi praćenja platne transakcije;
  7. detalji plaćanja – PNB (poziv na broj) primatelja (HR referenca) i opis plaćanja;
  8. traženi datum izvršenja;
  9. da je nalog za plaćanjem u čitavom svom sadržaju u skladu s pozitivnim propisima i da ne postoje zakonske prepreke za njegovo izvršenje te da je dana odgovarajuća suglasnost za iniciranje plaćanja na način utvrđen u ovim Općim uvjetima;
  10. da su podaci od c) do g) istovjetni podacima koje je odredio Prodavatelj – Primatelj plaćanja posredstvom čijeg sustava Korisnik pristupa platnog usluzi iniciranja plaćanja, i isti nisu naknadno mijenjani od strane Korisnika već je Korisnik potvrdio njihovu ispravnost i točnost.

HPD neće mijenjati iznos, primatelja plaćanja ili bilo koji drugi podatak iz naloga.

  • Korisnik može nalog za plaćanje zadati isključivo korištenjem elektroničkih servisa koje je HPD razvio u tu svrhu i učinio raspoloživim.
  • Korisnik odgovara za ispravnost i istinitost svih podataka navedenih u nalogu za plaćanje. Ako je na nalogu za plaćanje navedena pogrešna ili nepravilna jedinstvena identifikacijska oznaka Primatelja plaćanja, HPD nije odgovoran za nepravilno izvršenje platne transakcije.
  • Smatrat će se da je Korisnik dao suglasnost za iniciranje plaćanja kada zada izravno suglasnost za prikazan mu prethodno zaprimljen nalog za plaćanjem i Korisnik izravno potvrdi prihvaćanje ovih Uvjeta za jednokratne platne transakcije. Nalog za plaćanje za čije izvršenje je suglasnost dana na prethodno opisan način smatra se potvrđenim nalogom za plaćanje te se smatra da temeljem njega HPD može inicirati plaćanje u sustavu Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun.
  • HPD će prije nego što se Korisnik obveže ponudom ili ugovorom o jednokratnoj platnoj transakciji, dati ili učiniti raspoloživim Korisniku sljedeće informacije o svojoj usluzi:
  1. podatke u odnosu na primatelja plaćanja odnosno platitelja koje Korisnik treba dati u svrhu pravilnog zadavanja ili izvršenja naloga za plaćanje uključujući i IBAN primatelja plaćanja;
  2. o maksimalnom roku za izvršenje platne usluge iniciranja plaćanja;
  3. o činjenici da Korisnik ne treba platiti HPD-u nikakve naknade;
  4. druge relevantne informacije iz članka 23. ZPP-a koje se odnose na tu platnu transakciju.
  • HPD će osim informacija navedenih u prethodnom stavku putem ovih Uvjeta prije zadavanja naloga za plaćanje platitelju dati ili učiniti raspoloživim online o nazivu i adresi HPD, sve podatke potrebne za komuniciranje s HPD-om, uključujući adresu elektroničke pošte i informacije o nadležnom tijelu i podatke potrebne za komunikaciju s tim nadležnim tijelom.
  • HPD će učiniti sve podatke dostupne Korisniku putem elektroničkih servisa kojim je Korisnik zadao nalog za plaćanje, odnosno na zahtjev Korisnika platnih usluga dati sve podatke iz toč. 6. i 7. na papiru ili na nekom drugom trajnom nosaču podataka odmah nakon izvršenja platne usluge, a ako je primjenjivo i primatelju plaćanja, sve sljedeće podatke:
  1. potvrdu o uspješnom zadavanju naloga za plaćanje kod pružatelja platnih usluga koji vodi račun platitelja
  2. referenciju kojom se platitelju i primatelju plaćanja omogućuje identifikacija platne transakcije, a, ako je primjenjivo, primatelju                plaćanja identifikacija platitelja te svih informacija koje su prenesene       platnom transakcijom
  3. iznos platne transakcije i
  4. ukupan iznos svih naknada koje korisnik platnih usluga plaća pružatelju usluge iniciranja plaćanja za platnu transakciju i iznos svake pojedine naknade tj. o činjenici da Korisnik ne treba platiti HPD-u nikakve naknade.
  • Ako poruka Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun o nemogućnosti iniciranja plaćanja upućuje na postojanje okolnosti iz kojih se može zaključiti da Pružatelj platnih usluga koji za Korisnika vodi račun neće zaprimiti inicirano plaćanje, HPD će o istom izvijestiti Korisnika i odbiti zaprimljeni nalog za plaćanjem.
  • Po izvršenom iniciranju plaćanja u sustavu Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun, Korisnik će u skladu s postavkama sustava Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun i okvirnog ugovora kojeg Korisnik ima sklopljenog s Pružateljem platnih usluga koji za Korisnika vodi račun, morati dati suglasnost za izvršenje platne transakcije (autorizacija) u sustavu Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun.
  • Nakon uspješno iniciranog plaćanja, HPD će staviti Korisniku na raspolaganje sve dostupne informacije koje će dobivati od Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun vezano za referenciju i status inicirane platne transakcije.
  • HPD će zaprimati naloge za iniciranjem plaćanja u razdoblju 365 x 24, osim za slučaj potrebe održavanja sustava u kojem slučaju će pravodobno učiniti obavijest dostupnu na mrežnim stranicama HPD-a. HPD neće zaprimati naloge za plaćanje za razdoblje nedostupnosti sustava pružatelja platnih usluga koja za Korisnika vodi račun, o čemu će izvijestiti Korisnika u postupku iniciranja naloga za plaćanje.
  • Inicirana i autorizirana platna transakcija će se izvršiti sukladno pravilima i terminskim rokovima Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun na teret kojeg je zadan nalog za plaćanje.
  • HPD nije odgovoran za produljenje roka ili neizvršenje plaćanja koje je uzrokovano provedbom mjera sukladno propisima o sprječavanju pranja novca i financiranju terorizma i propisima o međunarodnim mjerama ograničavanja i embargo mjerama te međunarodno prihvaćenim obvezama na polju sprječavanja pranja novca i financiranju terorizma.
  • HPD je ovlašten ne inicirati plaćanje i odbiti nalog ako nalog nije ispravan sukladno članku 4. stavku 2. ovih Uvjeta ili ako je račun platitelja otvoren kod Pružatelja usluga koji za Korisnika vodi račun s kojim HPD nije integriran za platne usluge iniciranja plaćanja ili ako nije u skladu s odredbama ovih Uvjeta ili ako bi njegova provedba bila protivna propisima koji reguliraju sprječavanje pranja novca i financiranje terorizma.
Opoziv iniciranja plaćanja
  • HPD će na zahtjev Korisnika opozvati nalog za iniciranjem plaćanja do trenutka dok plaćanje nije uspješno inicirano prema Pružatelju platnih usluga koje za Korisnika vodi račun.
  • HPD će na zahtjev Korisnika opozvati već inicirano plaćanje koje još nije autorizirano od strane Korisnika ili nakon što je već autorizirano u kanalu u kojem Korisnik inače daje autorizaciju za iniciranje plaćanja Pružatelju usluga koje za Korisnika vodi račun, ukoliko će opoziv iniciranog plaćanja biti omogućen, pod uvjetima i na način na koji će biti omogućen od strane tog Pružatelja.
Odbijanje naloga za plaćanje
  • U slučaju primitka neispravnog naloga za plaćanjem ili za slučaj nezaprimanja naloga od strane pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun, HPD će neposredno izvijestiti Korisnika:
  1. o odbijanju naloga za plaćanjem;
  2. o razlozima odbijanja naloga;
  3. o postupku za ispravljanje pogrešaka koje su dovele do odbijanja naloga;
  4. o nemogućnosti ispravljanja pogrešaka ako nalog za plaćanje u čitavom svom sadržaju ili u dijelu nije u skladu s važećim propisima i ako postoje zakonske prepreke za njegovo izvršenje;
  5. o nemogućnosti iniciranja plaćanja ukoliko prilikom iniciranja plaćanja HPD dobije od Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun informaciju o nemogućnosti zaprimanja i/ili izvršenja takvog iniciranog plaćanja.
5.        OSTALE ODREDBE
Sigurnosna politika
  • Sigurnosna politika HPD-a definira skup standarda, procedura, enkripcijskih programskih rješenja i algoritama koji osiguravaju sigurno funkcioniranje Usluga i kvalitetnu zaštitu podataka.
  • Svi podaci Korisnika koji se unose i prolaze kroz sustav HPD-a neovisno o tome unose li se automatski ili ručno, predstavljaju poslovnu tajnu te se štite na način opisan u sigurnosnoj politici HPD-a.
  • HPD omogućava da kroz sustav HPD-a Korisnik sve podatke razmjenjuje putem kriptiranih komunikacijskih kanala tako da ih neovlaštena osoba ne može čitati.
  • Svi podaci Korisnika koji prolaze kroz sustav HPD-a pohranjeni su s redundantnim kopijama na najmanje dvije geografske lokacije.
Obrada i čuvanje podataka      
  • HPD se ne neće koristiti podacima iz naloga za iniciranje plaćanja, pristupati im ili ih pohranjivati u bilo koju drugu svrhu osim pružanja usluge iniciranja plaćanja kako je Korisnik zatražio.
  • HPD čuva podatke o svim zaprimljenim nalozima za plaćanjem, potvrdama naloga za plaćanje, promjenama statusa naloga za plaćanjem, podatke o iniciranim plaćanjima, uključujući i podatke o referenciji platne transakcije i inicijalnom statusu izvršenja, podatke o naknadnim promjenama statusa iniciranih plaćanja koje dobije od Pružatelja platne usluge koja vodi račun.
  • HPD će čuvati podatke iz prethodnog stavka na razdoblje od deset godina nakon iniciranja plaćanja.
  • HPD neće povjeravati drugoj instituciji obavljanje poslova platnog prometa iz ovih Općih uvjeta.
  • HPD, kao voditelj obrade osobnih podataka, posluje u skladu s načelima Uredbe (EU) 2016/679 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA od 27. travnja 2016. godine o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka). Pri prikupljanju osobnih podataka svojih klijenata, bilo da su prikupljeni od klijenta u trenutku njihovog prikupljanja bilo da su prikupljeni iz nekog drugog izvora, HPD pruža informacije u skladu s člancima 13. i 14. Opće uredbe o zaštiti podataka, kao što su primjerice informacije o HPD-u kao voditelju obrade, svrhama i pravnom temelju obrade osobnih podataka, kategorijama podataka koji se prikupljaju (primjerice osobni podaci potrebni za ispunjavanje zakonskih obveza, legitimnih interesa HPD-a kao voditelja obrade ili treće strane), razdoblju čuvanja podataka, primateljima podataka, izvoru podatka kao i o pravima u vezi zaštite osobnih podataka (primjerice, pravo na pristup podacima, pravo na brisanje, prigovor i dr.). Kontaktni podaci službenika za zaštitu podataka: te. 01 5553 555 ili dpo@hpdoc.hr.

Ako se obrada temelji na privoli kao pravnoj osnovi obrade, Korisnik može u bilo kojem trenutku povući privolu (osim ako se pravom Europske unije ili pravom RH propisuje da Korisnik ne može ukinuti zabranu iz čl.9.st.1. Opće Uredbe o zaštiti podataka (obrada posebnih kategorija osobnih podataka)). Povlačenje privole ne utječe na zakonitost obrada na temelju privole prije njezina povlačenja.

  • HPD će nakon isteka roka od deset godina osobne podatke o Korisniku brisati.
Prigovori Korisnika
  • Korisnik platnih usluga može HPD-u uputiti prigovor vezan s pružanjem platne usluge ili ako smatra da se HPD ne pridržava odredaba Uvjeta ili zakonskih odredbi kojima se uređuje Usluga.
  • Prigovor se podnosi Hitra produkcija dokumenata d.o.o., Zagreb, Zadarska ulica 80, pismenim podneskom ili dopisom na elektroničku adresu: prigovori@hpdoc.hr.
  • Prigovor treba sadržavati detaljan opis događaja, odnosno situacije, te ako je to moguće dokaz iz kojeg proizlazi osnovanost prigovora. U slučaju da Korisnik ne dostavi opis događaja/situacije, odnosno ako dokaz nije potpun, HPD je ovlašten zatražiti od Korisnika da upotpuni svoj prigovor, pri čemu HPD neće biti odgovoran za eventualne štetne posljedice koje mogu nastati uslijed nepotpunog prigovora Korisnika.
  • HPD će dostaviti Korisniku konačan odgovor na sve primjedbe navedene u prigovoru iz prethodnog stavka najkasnije u roku od deset dana od dana zaprimanja prigovora, i to na način na koji je zaprimljen prigovor (na papiru ili na trajnom nosaču podataka).
  • Iznimno, ako HPD ne može dati odgovor u roku iz prethodnog stavka zbog razloga koji su izvan kontrole HPD-a, dužan je Korisniku u tom roku dostaviti privremeni odgovor u kojemu se navode razlozi kašnjenja odgovora na prigovor i rok do kojega će Korisnik primiti konačan odgovor koji ne smije biti duži od 35 dana od dana zaprimanja prigovora.
  • Korisnik može pritužbe protiv HPD podnijeti i Hrvatskoj narodnoj banci na kontakt podatke naveden u zaglavlju ovih Uvjeta ako smatra da HPD postupa suprotno Zakonu.
  • U slučaju neautorizirane, neizvršene ili neuredno izvršene platne transakcije inicirane putem HPD, Korisnik ima pravo bez odgađanja, odmah po saznanju, a najkasnije u roku od 13 (trinaest) mjeseci od dana izvršenja platne transakcije, obavijestiti Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun o izvršenoj neautoriziranoj ili neizvršenoj transakciji. Pružatelj platnih usluga koji vodi račun dužan je, ne dovodeći u pitanje članak 61. ZPP-a, vratiti Korisniku iznos te platne transakcije te dovesti taj račun u stanje koje bi odgovaralo stanju tog računa da platna transakcija nije bila izvršena. HPD kao pružatelj usluge iniciranja plaćanja bit će dužan na zahtjev Pružatelja platnih usluga koji vodi račun dokazati da je Pružatelj platnih usluga koji vodi račun potvrdio primitak naloga za plaćanje davanjem informacija u skladu s člankom 36. stavkom 4. točkom 2. ZPP-a te da je, u okviru usluge koju pruža pružatelj usluge iniciranja plaćanja, platna transakcija autentificirana, pravilno evidentirana te da na nju nije utjecao tehnički kvar ili drugi nedostatak koji je doveo do neizvršenja, neurednog izvršenja ili zakašnjenja s izvršenjem transakcije. Ako bi HPD bio odgovoran za neizvršenje, neuredno izvršenje ili zakašnjenje s izvršenjem platne transakcije, bit će dužan Pružatelju platnih usluga koji za Korisnika vodi račun, na njegov zahtjev, odmah naknaditi sve iznose koje je on isplatio Korisniku te mu naknaditi i drugu pretrpljenu štetu.
Odgovornost i viša sila
  • Korisnik će u potpunosti odgovarati za izvršene neautorizirane platne transakcije ako su takve transakcije posljedica prijevarnog postupanja Korisnika ili njegova namjernog neispunjenja obveza prema Zakonu o platnom prometu ili zbog neispunjenja tih obveza zbog njegove krajnje nepažnje.
  • HPD nije odgovoran za štetu nastalu zbog neizvršenja ili neurednog izvršenja Naloga za plaćanje samo u slučaju kada je Korisnik dostavio HPD-u netočnu Jedinstvenu identifikacijsku oznaku Primatelja plaćanja ili je šteta uzrokovana pogrešno upisanim ostalim podacima na Nalogu za plaćanje od strane Korisnika. Ako Korisnik osim Jedinstvene identifikacijske oznake Primatelja plaćanja dostavi HPD-u i ostale podatke za izvršenje Naloga, HPD će biti odgovoran samo za izvršenje Naloga za plaćanje u skladu s Jedinstvenom identifikacijskom oznakom Primatelja plaćanja.
  • HPD neće odgovarati za neizvršenje ili neuredno izvršenje Jednokratne platne transakcije u slučaju:
  • ako su nastupile iznimne i nepredvidive okolnosti u obavljanju poslova platnog prometa na koje HPD ne može utjecati i čije se posljedice ne bi mogle izbjeći unatoč postupanju s potrebnom pažnjom;
  • ako je izvršenje Jednokratne platne transakcije posljedica prijevare Platitelja;
  • ako Platitelj nije bez odgode, a najkasnije u propisanim rokovima, obavijestio HPD o neizvršenju ili neurednom izvršenju Jednokratne platne transakcije;
  • ako je neizvršenje ili neuredno izvršenje Jednokratne platne transakcije posljedica pogrešne instrukcije Platitelja na nalogu za plaćanje;
  • ako je neizvršenje ili neuredno izvršenje Jednokratne platne transakcije posljedica krivotvorenog ili protupravnog Naloga za plaćanje predanog HPD;
  • ako je neizvršenje ili neuredno izvršenje Jednokratne platne transakcije posljedica obveze koja za HPD proizlazi iz drugih propisa;
  • ako ima opravdan razlog za sumnju u prijevaru i ako je o navedenom razlogu obavijestio Hrvatsku narodnu banku u pisanom obliku.
  • Iznimnim i nepredvidivim okolnostima smatraju se svi događaji i radnje koji otežavaju ili onemogućavaju obavljanje poslova platnog prometa, a prouzročeni su djelovanjem više sile, rata, nemira, terorističkih djela, štrajkova, prekida telekomunikacijskih veza, epidemija, kao i svih drugih događaja te druge objektivne smetnje i okolnosti na čiji nastanak HPD ne može utjecati.
  • Korisnik platnih usluga gubi prava s osnove neizvršenja, neurednog izvršenja i zakašnjenja s izvršenjem platne transakcije ako o neizvršenju, neurednom izvršenju odnosno o zakašnjenju s izvršenjem platne transakcije ne obavijesti svog pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun bez odgađanja nakon što je za njega saznao, a najkasnije u roku od 13 mjeseci od dana terećenja odnosno dana odobrenja njegova računa za plaćanje.
  • Rok od 13 mjeseci iz prethodnog stavka ovoga članka ne primjenjuje se ako je HPD propustio Korisniku dati ili staviti na raspolaganje informacije o toj platnoj transakciji u skladu s glavom II. ZPP-a.
Dostupnost informacija
  • Svi dijelovi Uvjeta dostupni su postojećim i potencijalnim Korisnicima kao prethodne informacije na web stranicama HPD-a.
  • Korisnik izravno na web stranici potvrđuje u postupku zaprimanja Naloga za iniciranjem plaćanjem da je iste pročitao i da ih izričito prihvaća.
  • Smatra se da je HPD davanjem na raspolaganje informacija iz ovog članka ispunio obvezu prethodnog informiranja sukladno čl. 18. Zakona o platnom prometu.

Naknade

  • Sve naknade za korištenje Usluge snosi Izdavatelj; HPD neće obračunati Korisniku nikakve naknade za korištenje Usluge.
  • Obračun naknada između Korisnika i Pružatelja platne usluge koji za Korisnika vodi račun uređen je okvirnim ugovorom između Korisnika i tog Pružatelja.
Salvatorna klauzula
  • Ako bi za neku od odredbi ovih Uvjeta naknadno bilo ustanovljeno da je ništetna, to neće imati učinka na ostale odredbe i njihovu valjanost, s time da će HPD ništetnu odredbu zamijeniti valjanom koja će u najvećoj mogućoj mjeri omogućiti ostvarivanje cilja koji se htio postići odredbom za koju je ustanovljeno da je ništetna, a do tada će se primjenjivati zakonski ili drugi propisi.
6.        ZAVRŠNE ODREDBE
  • Ako bi za neku od odredbi ovih Uvjeta naknadno bilo ustanovljeno da je ništetna, to neće imati učinka na ostale odredbe i njihovu valjanost, s time da će HPD ništetnu odredbu zamijeniti valjanom koja će u najvećoj mogućoj mjeri omogućiti ostvarivanje cilja koji se htio postići odredbom za koju je ustanovljeno da je ništetna, a do tada će se primjenjivati zakonski ili drugi propisi.
  • Za sve što nije regulirano Uvjetima, primjenjivat će se važeći propisi.
  • Ako nakon donošenja ovih Uvjeta važećim propisima neko od pitanja koje se regulira ovim Uvjetima bude riješeno na drugačiji način, primjenjivat će se odredbe tih važećih propisa, sve do odgovarajućeg donošenja izmjena i dopuna ovih Uvjeta.
  • Nazivi pojedinih dijelova ovih Uvjeta služe samo radi lakšeg snalaženja i nemaju utjecaja na njihovo tumačenje.
  • Na Uvjete i sve što se na njih odnosi ili iz njih proizlazi, primjenjuju se zakoni Republike Hrvatske i pravo Europske Unije. Ugovorne strane suglasne su da će sve eventualne sporove koji bi proizašli iz Ugovora nastojati riješiti sporazumno, a ukoliko u tome ne uspiju, ugovaraju nadležnost stvarno nadležnog suda u Zagrebu. Za sporove nastale temeljem Ugovora, ugovorena je nadležnost trgovačkog suda u mjestu tužene strane.
  • Ovi Uvjeti platnih usluga primjenjuju te stupaju na snagu danom objave na web stranicama HPD-a.

Datum, 9.5.2024.

Opći uvjeti korištenja HPD platnih usluga za gospodarske subjekte

 

I.     OPĆE ODREDBE
Članak 1.
  • Sukladno važećim propisima o platnom prometu, ovim Općim uvjetima poslovanja za platne usluge iniciranja plaćanja i informiranja o računu (u daljnjem u tekstu Uvjeti) utvrđuju se pravila poslovanja i poslovnog odnosa između Korisnika, koji je gospodarski subjekt (u daljnjem tekstu Korisnik), platnih usluga iniciranja plaćanja i informiranja o računu (u daljnjem tekstu HPD platne usluge) i društva Hitra produkcija dokumenata d.o.o., kao i drugim bitnim činjenicama vezanih za pružanje usluga (u daljnjem tekstu Usluge).
  • Obvezni preduvjet za korištenje HPD platnih usluga je sklapanje Ugovora o pružanju platnih usluga i prihvaćanje ovih Općih Uvjeta te Politike zaštite osobnih podataka.
  • Izdavatelj ovih Općih uvjeta – pružatelj usluge iniciranja plaćanja je:

Hitra produkcija dokumenata d.o.o.

Zadarska ulica 80

10000 Zagreb

OIB: 65443507068.

Elektronička adresa:             hpd@hpdoc.hr

Kontakt centar:                    01/ 555 3 555

  • Nadležno tijelo za nadzor: Hrvatska narodna banka

Trg hrvatskih velikana 3

10000 Zagreb

Republika Hrvatska

Swift:                                   NBHRHR2X

Telefon:                                + 385 1 45 64 555

Telefaks:                              + 385 1 46 10 551

Elektronička pošta za

korisničke informacije

i probleme:                           zastita.potrosaca@hnb.hr

II.     PODRUČJE PRIMJENE
Članak 2.
  • Ovi Uvjeti primjenjuju se u HPD-u zajedno s Ugovorom o platnim uslugama i Politikom zaštite osobnih podataka koji uređuju pružanje platnih usluga:
  • Iniciranje plaćanja (engl. Payment Initiation Service, PIS)
  • Usluga informiranja o računu (engl. Account Information Service, AIS)
  • Uvjeti se odnose na buduće izvršenje platnih transakcija, onih koje zahtjeva Korisnik, izdavanjem naloga za iniciranje plaćanja kojim se traži prijenos novčanih sredstava s njegova računa koji vodi drugi pružatelj platnih usluga (dalje u tekstu: nalog za plaćanje), kao i na pružanje konsolidirane informacije o jednom ili više računa za plaćanje koje ima kod drugog pružatelja platnih usluga ili kod više pružatelja platnih usluga. Sve izmjene i dopune općih uvjeta te Politike zaštite podataka objavljuju se na Internetskim stranicama hpdoc.hr.
  • Primjena ovih Uvjeta na Korisnika započinje sklapanjem Ugovora između Korisnika i HPD-a koji uključuje prihvat ovih Uvjeta i Politike zaštite osobnih podataka. Sklapanjem Ugovora Korisnik potvrđuje da je pročitao i razumio Uvjete i Politiku zaštite osobnih podataka te da u potpunosti prihvaća prava i obveze koja su u njima navedene.
  • Ovi Uvjeti primjenjuju se samo na Korisnike koji su pravne osobe – Korisnici.
III.                     OSNOVNI POJMOVI I DEFINICIJE
Članak 3.
  • Pojmovi navedeni u daljnjem tekstu Uvjeta imaju sljedeće značenje:

Autentifikacija jest postupak koji pružatelju platnih usluga omogućuje provjeru identiteta korisnika platnih usluga ili valjanosti korištenja određenoga platnog instrumenta, uključujući provjeru korištenja personaliziranih sigurnosnih vjerodajnica korisnika platnih usluga;

Autorizacija jest davanje suglasnosti Korisnika Pružatelju platnih usluga koja za Korisnika vodi račun, u sustavu tog Pružatelja, a za izvršenje platne transakcije inicirane preko HPD;

Datum izvršenja naloga je radni dan kada je započelo izvršenje naloga i terećen je račun platitelja;

Datum valute platne transakcije jest referentno vrijeme kojim se pružatelj platnih usluga koristi za izračunavanje kamata na novčana sredstva za koja se tereti račun za plaćanje (datum valute terećenja) ili za koja se odobrava račun za plaćanje (datum valute odobrenja);

DPM je digitalno prodajno mjesto Prodavatelja na Internetu u kojem Prodavatelj nudi prodaju roba ili usluga putem Interneta s mogućnošću plaćanja putem usluge HPDPIS;

ERP (Enterpice Resource Planning) je integrirani poslovni informacijski sustav Korisnika, u kojem Korisnik bilježi poslovne informacije i kroz koji se provode poslovni procesi i bilježe knjigovodstveni i drugi bitni događaji, a kojim se integrira sa servisom HPDS radi korištenja Usluga.

ETUI je servis s podacima o platnim instrumentima Korisnika (podaci o IBAN brojevima računa s kojima korisnik želi plaćati račune ili s kojih računa želi dohvaćati informacije o računu;

Gospodarski subjekt jest fizička ili pravna osoba, uključujući podružnicu, ili javno tijelo ili zajednica tih osoba ili tijela, uključujući svako njihovo privremeno udruženje, koja na tržištu nudi izvođenje radova ili posla, isporuku robe ili pružanje usluga.

HPD je platna institucija koja posluje temeljem odobrenja za rad izdanog od strane Hrvatske narodne banke ( u daljnjem tekstu: HNB);

HPD je upisan u registar pružatelja platnih usluga HNB-a čiji registracijski broj je IPP417;

HPD je upisan u sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu čiji MBS broj je 080542105;

HPDAIS je platna usluga informiranja o računu koja uključuje usluge informiranja o računu sukladno točki 8. članka 4. Zakona o platnom prometu;

HPDPIS je platna usluga iniciranja plaćanja uključuje usluge iniciranja plaćanja na zahtjev vlasnika računa sukladno točki 7. članka 4. Zakona o platnom prometu;

HPDS jest sustav kojim upravlja HPD koji je integriran sa sustavima Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vode račun, a koji su ugrađene komponente koje služe za upravljanje i nadzor nad cjelokupnim pružanjem Usluga;

HPDS  jest jedan ili više računalnih programa i programskih sučelja te je njihov izvorni kod, grafička rješenja i sva relevantna dokumentacija vezana uz nabrojano je vlasništvo HPD-a koji je isključivi nositelj autorskog i ostalih prava intelektualnog vlasništva. Nije dopušteno izmjenjivati sadržaj računalnih programa i sustava, izvornog koda istih, njihovih programskih sučelja, grafičkih rješenja i relevantne dokumentacije niti ih reproducirati, prenositi, distribuirati, bilo u cijelosti bilo u dijelovima ili na bilo koji drugi način iskorištavati navedeno osim za potrebe povezivanja s navedenim računalnim programima i sustavima HPD-a u cilju poslovne suradnje i korištenja Usluga HPD-a.

Izdavatelj računa je pružatelj usluga svom korisniku kojem je taj korisnik dužan ispuniti svoju nastalu obvezu;

Jedinstvena identifikacijska oznaka je kombinacija brojeva, slova ili simbola koju pružatelj platnih usluga određuje jednom korisniku platnih usluga, a koju drugi korisnik platnih usluga mora navesti kako bi se jasno odredio prvi korisnik platnih usluga i/ili račun za plaćanje prvog korisnika platnih usluga koji se upotrebljava u platnoj transakciji. Za potrebe ovih Uvjeta broj pod Jedinstvenom identifikacijskom oznakom podrazumijeva IBAN sukladno pozitivnim propisima;

Korisnik je svaki Gospodarski subjekt koji prihvatio ove Uvjete i Politiku zaštite osobnih podataka u postupku sklapanja Ugovora te koja je Vlasnik računa;

Korisnik platnih usluga je fizička osoba ili Gospodarski subjekt koja se koristi platnom uslugom u svojstvu platitelja i/ili primatelja plaćanja;

Korisnički račun je korisničko ime kojim se Korisnik nakon autentifikacije prijavljuje na HPDS platni servis radi korištenja usluga;

Nalog za plaćanje je instrukcija (nalog) koju Platitelj daje svojem pružatelju platnih usluga (HPD-u), a kojom se traži izvršenje platne transakcije;

Online jest mogućnost povezivanja putem javno dostupne komunikacijske mreže, primjerice interneta, radi korištenja Usluga;

Osobni podaci su ime, prezime, OIB, broj mobilnog telefona, adresa elektroničke pošte, ulica i broj, poštanski broj, grad, država i IBAN;

Personalizirana sigurnosna vjerodajnica jesu personalizirana obilježja koje pružatelj platnih usluga daje korisniku platnih usluga u svrhu autentifikacije;

Platitelj je fizička osoba ili Gospodarski subjekt koja daje nalog za iniciranje plaćanja;

Platna transakcija je prijenos novčanih sredstava koje je odredio Platitelj putem HPD servisa za iniciranje plaćanja, bez obzira na to kakve su obveze iz odnosa između Platitelja i Primatelja plaćanja;

Platni instrument jest svako personalizirano sredstvo i/ili skup postupaka ugovorenih između korisnika platnih usluga i pružatelja platnih usluga koje Korisnik platnih usluga primjenjuje za iniciranje Platne transakcije, definiranje privola uz uslugu informiranja o računu te dohvat informacija o računu.

Pouzdana autentifikacija Korisnika jest identifikacija na osnovi uporabe dvaju ili više elemenata koji pripadaju u kategoriju znanja (nešto što samo Korisnik zna), posjedovanja (nešto što samo Korisnik posjeduje) i svojstvenosti (nešto što Korisnik jest), a koji su međusobno neovisni;

Primatelj plaćanja je fizička osoba ili Gospodarski subjekt za koju su namijenjena novčana sredstva koja su predmet platne transakcije koju izvršava HPD;

Pružatelj platnih usluga koji za Korisnika vodi račun je pružatelj platnih usluga koji Korisniku otvara i vodi račun i prema kojem HPD inicira plaćanje Korisnika i/ili informiranje o računu;

Radni dan je svaki dan osim subote, nedjelje i državnog blagdana ili praznika na koji posluje platiteljev i primateljev Pružatelj platnih usluga koji za Korisnika vodi račun i Pružatelja platnih usluga koji za Primatelja vodi račun te svi ostali sudionici u platnoj transakciji kako bi se platna transakcija mogla izvršiti;

Skupni nalog je mogućnost Korisnika da u jednom nalogu za plaćanje dostavi više naloga za plaćanje. HPD će provesti takav nalog u zbirnom iznosu pod uvjetom da mu isto omogućava Pružatelj platnih usluga koji za Korisnika vodi račun.

Transakcija je plaćanje kupljene robe ili usluge IBAN-om ili Platnom karticom na digitalnom prodajnom mjestu, a što se u slučaju plaćanja Platnom karticom procesira kroz prihvatnu kartičnu infrastrukturu i prema pravilima poslovanja Kartične platne sheme, a u slučaju plaćanja IBAN-om putem Pružatelja platnih usluga koji vodi račun Vlasnika računa;

Ugovor jest Ugovor o pružanju platnih usluga kojeg čine:

  • Ugovor o pružanju platnih usluga,
  • Prilog 1. – Cjenik i komercijalni uvjeti za primjenu platnih usluga
  • Prilog 2. – Popis opunomoćenih osoba Korisnika
  • Prilog 3. – Upitnik o sprječavanju pranja novca
  • Prilog 4. – Upitnik za politički izložene osobe
  • Ovi Uvjeti poslovanja za platne usluge

Vlasnik računa je u smislu ovih uvjeta poslovanja Gospodarski subjekt koja ima račun za plaćanje i daje nalog za plaćanje s tog računa;

Vrijeme i datum primitka zahtjeva je trenutak u kojem je HPD  zaprimio Korisnikov nalog za plaćanje. Za naloge koji su zaprimljeni u tekućem radnom danu do krajnjeg roka za zaprimanje naloga, HPD će inicirati platne transakcije istog dana. Naloge zaprimljene nakon određenog krajnjeg roka, HPD će smatrati da je vrijeme i datum primitka naloga sljedeći radni dan.

Vrijeme i datum primitka naloga je trenutak u radnom danu kada je Pružatelj platnih usluga koji za Korisnika vodi račun zaprimio nalog za plaćanje od HPD-a sukladno svojim terminskim rokovima, a koji utječu na radni dan u kojem započinje izvršavanje naloga. Za potrebe ovih Uvjeta broj pod Jedinstvenom identifikacijskom oznakom podrazumijeva IBAN sukladno pozitivnim propisima;

Zakon o platnom prometu je Zakon o platnom prometu objavljen u Narodnim novinama broj 66/18, uključivo njegove izmjene i dopune koje stupe na snagu za vrijeme primjene ovih Uvjeta;

  • Značenje ostalih pojmova regulirano je u tekstu pojedinih odredaba ovih Uvjeta.
  • Sukladno odredbama Zakona o platnom prometu isključuje se primjena Glave II. Zakona o platnom prometu (Obveze informiranja korisnika platnih usluga) na jednokratne platne transakcije kao i na okvirne ugovore i platne transakcije na temelju okvirnog ugovora.
IV.     OPĆE ODREBE
Sklapanje Ugovora
Članak 4.
  • HPD otvara Korisnički račun na temelju sklopljenog Ugovora, uz koji je priložena sva važećim propisima definirana dokumentacija, a nakon provedenog postupka identifikacije Korisnika, fizičke osobe koja je zakonski zastupnik Korisnika, te drugih osoba od Korisnika opunomoćenih za korištenje platnih usluga u ime i za račun Korisnika. HPD može zatražiti i dodatnu dokumentaciju potrebnu za otvaranje Korisničkog računa.
  • HPD zadržava pravo odbiti zahtjev za otvaranje Korisničkog računa bez obrazloženja odluke o odbijanju. HPD će o odluku o odbijanju Korisniku dostaviti u pisanom obliku te na zahtjev Korisnika vratiti dokumentaciju dostavljenu u svrhu otvaranja Korisničkog računa, a preslike iste zadržati.
Identifikacija Korisnika
Članak 5.
  • Prije zaključenja Ugovora, HPD daje Korisniku na uvid tekst Ugovora u svrhu upoznavanja s pravima i obvezama Korisnika i HPD-a koje proizlaze iz sklapanja Ugovora.
  • Korisnik je uz zahtjev dužan dostaviti svu dokumentaciju propisanu zakonom i podzakonskim propisima kao i posebnim propisima i aktima HPD-a kojima se regulira postupak identifikacije prilikom uspostavljanja poslovnog odnosa.
  • Popis dokumentacije koju Korisnik treba dostaviti nalazi se na web stranicama HPD-a. Pored dokumenata s popisa, HPD može, za svoje potrebe ili u slučaju promjene propisa, od Korisnika zahtijevati i dostavu drugih dokumenata. Ako je Korisnik ovlastio treću osobu da u njegovo ime i za njegov račun poduzme odgovarajuće pravne radnje vezano za otvaranje Korisničkog računa, potpis zakonskog zastupnika Korisnika na takvoj punomoći, uključivo i u odvjetničkoj punomoći, mora biti ovjeren od javnog bilježnika ili drugog nadležnog tijela (za slučaj da zakonski zastupnik Korisnika nije osobno prisutan pri sklapanju Okvirnog ugovora ili ako nije punomoć potpisao svojim naprednim ili kvalificiranim elektroničkim potpisom).
  • U slučaju promjene vlasničke strukture ili bilo kakvih drugih promjena vezanih za Korisnika, Korisnik je dužan u roku od 10 (deset) dana od dana promjene dostaviti HPD-u na propisani način novo rješenje nadležnog registra o odobrenju upisa navedene promjene zajedno s izvatkom iz tog registra.
  • HPD je ovlašten u svojim registrima podataka izvršiti promjene podataka Korisnika ako ih je zaprimio od Korisnika ili je za iste saznao iz službenih registara.
Osobe opunomoćene za korištenje platnih usluga
Članak 6.
  • Korisnik mora, prilikom otvaranja Korisničkog računa ili naknadno, navesti zakonskog zastupnika i opunomoćiti jednu ili više osoba za korištenje platnih usluga. Punomoć se daje isključivo u pisanom obliku.
  • Korisnik je odgovoran za sve osobne podatke i kontakt informacije koje je predao HPD-u, kako za sebe tako i za osobe opunomoćene za korištenje platnih usluga, a koje su neophodne za ispravno i sigurno pružanje svih platnih i ostalih vezanih usluga, te ih je dužan ažurirati i obavijestiti HPD o svakoj promjeni osobnih podataka i kontakt informacija.
  • Osobe opunomoćene za korištenje platnih usluga mogu koristiti platne usluge i obavljati platne transakcije u ime i za račun Korisnika u skladu s propisima pri čemu ne može imati veća prava od Korisnika. Opunomoćenik nije ovlašten, bez posebne punomoći, otkazati Okvirni ugovor i zatvoriti Korisnički račun niti prenijeti svoja ovlaštenja na treće osobe.
  • Punomoć za korištenje platnih usluga prestaje pisanim opozivom osobe opunomoćenika, pisanim odreknućem punomoći, smrću ili gubitkom poslovne sposobnosti opunomoćenika kao i temeljem drugih odluka nadležnih tijela. Opoziv, odreknuće te pravomoćno rješenje o oduzimanju ili ograničenju poslovne sposobnosti opunomoćenika i eventualno druge odluke nadležnih tijela proizvode učinak prema HPD-u od trenutka kad ih HPD zaprimi, a najkasnije sljedeći radni dan od primitka istih.
  • HPD ne odgovara za moguću štetu koja može nastati zbog propuštanja Korisnika da na vrijeme obavijesti HPD o opozivu punomoći za korištenje Usluga kako je opisano u ovom članku.
  • U slučaju kad novi zakonski zastupnik Korisnika (osoba ovlaštena za zastupanje Korisnika), želi opozvati ovlasti opunomoćenika ili imenovati novog, svoju ovlast za zastupanje dužan je dokazati rješenjem o upisu svog imenovanja kao zakonskog zastupnika u sudski registar nadležnog trgovačkog suda ili drugi propisani registar nadležnog državnog tijela, ako važećim propisima nije drugačije definirano.
  • Korisnik je odgovaran za sve radnje i propuste opunomoćenika, te HPD ne odgovara Korisniku za štetu koja bi nastala radnjama ili propustima opunomoćenika.
  • HPD je ovlašten onemogućiti korištenje platnih usluga u slučaju razumne procjene da postoji sumnja na mogućnost prijevare ili zlouporabe od strane Korisnika, opunomoćenika ili treće osobe.
Čuvanje i obrada podataka
Članak 7.
  • HPD čuva podatke u servisu HPDPIS, vezano za pružanje usluge iniciranja plaćanja (PIS) o svim zaprimljenim nalozima za plaćanjem, autorizacijama naloga za plaćanje, promjenama statusa nalogaa za plaćanjem, podatke o iniciranim plaćanjima, uključujući i podatke o referenciji platne transakcije i inicijalnom statusu izvršenja, podatke o naknadnim promjenama statusa iniciranih plaćanja koje dobije od Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun, te o istima izvješćuje na zahtjev Korisnika elektroničkim putem.
  • HPD pohranjuje izvorni izvadak o stanju i promjenama ukoliko će mu biti dostavljen od strane Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun ili više njih, te ga dostavlja Korisniku elektroničkim putem na njegov zahtjev u sklopu pružanja usluge informiranja o računu (AIS).
  • HPD dohvaća u skladu s datim autorizacijama i bez posebne naknadne autorizacije Korisnika dohvaća ažurne podatke o stanju i transakcijama na računu ili više njih koje Korisnik ima otvorene kod Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun, te ih dostavlja Korisniku elektroničkim putem na njegov zahtjev u sklopu pružanja HPDAIS usluge. HPD smije pristupati samo informacijama s računa Korisnika koje je odredio korisnik i informacijama o platnim transakcijama povezanima samo s tim, prethodno određenim, računom.
  • HPD uz posebnu naknadnu autorizaciju Korisnika kod Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun dohvaća ažurne podatke o stanju i transakcijama na računu ili više njih, te ih dostavlja Korisniku elektroničkim putem na njegov zahtjev.
  • HPD neće povjeravati poslove vezane uz platne usluge iz ovih Uvjeta drugoj instituciji za obavljanje usluga platnog prometa.
  • HPD pohranjuje dokumentaciju vezanu za identifikaciju Korisnika, identificiranje zakonskih zastupnika i opunomoćenika, te sve druge informacije s dokumenata koji su dio odnosno prilog Ugovora ili ih je dostavio Korisnik HPD-u za vrijeme izvršenja Ugovora.
  • HPD čuva i druge informacije nužne za pružanje Usluga te je dužan osigurati da personalizirane sigurnosne vjerodajnice Korisnika nisu dostupne drugim osobama osim Korisniku i izdavatelju personaliziranih sigurnosnih vjerodajnica.
  • HPD je dužan osigurati da se sve ostale informacije o Korisniku, dobivene pri pružanju usluge iniciranja plaćanja, pružaju samo primatelju plaćanja i samo uz suglasnost Korisnika.
  • HPD neće povjeravati poslove vezane uz platne usluge iz ovih Uvjeta drugoj instituciji za obavljanje usluga platnog prometa.
  • Ako Korisnik želi koristiti uslugu HPDAIS, potrebno je da Korisnik da posebne prethodne autorizacije Pružatelju platnih usluga koji za Korisnika vodi račun, i da iste obnavlja u skladu s rokovima koje je odredio Pružatelj platnih usluga koji za Korisnika vodi račun. HPD smije pristupati samo informacijama s transakcijskog računa Korisnika koje je za korištenje ove usluge odredio Korisnik i informacijama o platnim transakcijama povezanim s tim računima, dužan je upotrebljavati podatke, pristupati im te ih pohranjivati isključivo u svrhu pružanja usluge informiranja o računu koju je Korisnik izričito zatražio, u skladu s pravilima o zaštiti podataka, te ne smije zahtijevati osjetljive podatke o računima za plaćanje. Ime vlasnika računa i broj računa nisu osjetljivi podaci o plaćanju u odnosu na uslugu informiranja o računu. HPD je ovlašten odrediti rok čuvanja podataka o računima i povezanim platnim transakcijama koji su prikupljeni radi pružanja AIS usluge, a koji ne može biti kraći od tri kalendarska mjeseca, nakon čega može obrisati prikupljene podatke. HPD je ovlašten čuvati iste podatke i nakon proteka roka, u sklopu pružanja ugovorenih usluga arhiviranja podataka o stanjima, transakcijama i izvadcima.
  • HPD koristi procedure i tehnologije koji na najbolji način osiguravaju privatnost Korisnika. HPD prikuplja i obrađuje osobne podatke Korisnika koji su nužni za pružanje usluga, kao i druge podatke vezane uz pružanje usluga, sukladno važećim propisima iz područja zaštite podataka. Korisnik u svakom trenutku ima pravo na pristup, izmjenu ili dopunu, brisanje („pravo na zaborav“), ograničavanje obrade, prenosivost osobnih podataka, kao i pravo na podnošenje prigovora HPD-u i/ili nadzornom tijelu (Agenciji za zaštitu osobnih podataka – AZOP) te pravo na povlačenje dane privole. Osobni podaci Korisnika čuvaju se samo toliko dugo koliko je razumno potrebno za svrhu za koju su prikupljeni, odnosno, u slučajevima kada je rok čuvanja podataka utvrđen zakonom, čuvaju se kroz zakonom propisani period. HPD poduzima odgovarajuće mjere kako bi se osiguralo da su osobni podaci za namjeravanu svrhu točni, potpuni i aktualni, te poduzima odgovarajuće sigurnosne mjere za zaštitu osobnih podataka Korisnika od gubitka, zlouporabe, neovlaštenog pristupa, otkrivanja, izmjene ili uništavanja.
  • Podaci su dostupni samo osobama kojima je to nužno za obavljanje posla, a svi djelatnici HPD-a obvezali su se na povjerljivost podataka.
  • HPD prikuplja i obrađuje osobne podatke i u eventualne svrhe provedbe Zakona o administrativnoj suradnji u području poreza koji uređuje administrativnu suradnju u području poreza između Republike Hrvatske i država članica Europske unije te automatsku razmjenu informacija o financijskim računima između Republike Hrvatske i drugih jurisdikcija, u okviru tzv. Common Reporting Standarda (CRS), što uključuje prikupljanje informacija iz članka 26. Zakona u skladu s pravilima izvješćivanja i pravilima dubinske analize, utvrđivanje računa o kojima se izvješćuju te izvješćivanje o njima Ministarstva financija, Porezne uprave.
  • HPD zadržava pravo odbiti zahtjev Korisnika za otvaranje Korisničkog računa i/ili uspostavu poslovne suradnje ako Korisnik odbije dati podatke koji su potrebni za izvršenje takvog ugovora/poslovne suradnje i za aktivnosti prije sklapanja ugovora i/ili odbije dati podatke koji su potrebni za ispunjenje pravnih obveza HPD-a.
Sigurnosna politika
Članak 8.
  • Sigurnosna politika HPD-a definira skup standarda, procedura, enkripcijskih programskih rješenja i algoritama koji osiguravaju sigurno funkcioniranje Usluga i kvalitetnu zaštitu podataka.
  • Svi podaci Korisnika koji se unose i prolaze kroz sustav HPD-a neovisno o tome unose li se automatski ili ručno, predstavljaju poslovnu tajnu te se štite na način opisan u sigurnosnoj politici HPD-a.
  • HPD omogućava da kroz sustav HPD-a Korisnik sve podatke razmjenjuje putem kriptiranih komunikacijskih kanala tako da ih neovlaštena osoba ne može čitati.
  • Svi podaci Korisnika koji prolaze kroz sustav HPD-a pohranjeni su s redundantnim kopijama na najmanje dvije geografske lokacije.
Naknade
Članak 9.
  • Korisnik je suglasan da mu HPD za izvršene Usluge obračuna pripadajuće naknade.
  • Korisnik se obvezuje uredno podmirivati sve troškove korištenja HPDS sustava i korištenja Usluga na temelju ispostavljenog računa.
  • Popis svih naknada za korištenje HPDS sustava i Usluga nalazi se u Prilogu 1. Ugovora, pod nazivom Cjenik i komercijalni uvjeti za primjenu platnih usluga koji čini njegov sastavni dio.
Članak 10.
  • Korisnik se obvezuje HPD-u plaćati jednokratne mjesečne naknade sukladno uvjetima navedenim u Privitku 1. Ugovora.
  • Korisnik se obvezuje da će temeljem izdanog računa, HPD-u plaćati sve jednokratne mjesečne naknade i to u roku od 30 (trideset) dana od dana primitka računa, koji će mu račun jedanput mjesečno, zadnji dan u mjesecu za tekući mjesec, ispostaviti HPD.
  • Sve cijene navedene u Privitku 1. Ugovora, izražene su bez PDV-a koji se obračunava po važećoj stopi na dan ispostavljanja računa.
  • HPD zadržava pravo raskinuti Ugovor i bez otkaznog roka ako Korisnik ne plaća račune izdane temeljem Ugovora, redovno i u roku dospijeća, odnosno, neplaćene račune ne plati i nakon pismenog upozorenja.
  • Na zakašnjela plaćanja HPD zadržava pravo obračunati i naplatiti Korisniku zakonske zatezne kamate od dospijeća do konačne isplate.
  • HPD zadržava pravo da obračuna Korisniku sve troškove Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun ili ostalih trećih strana, a koje bi HPD-u bile obračunate radi izvršenja platnih usluga, a koje HPD-u nisu bile poznate u trenutku zaključenja Ugovora.
  • HPD pridržava pravo promjene visine naknada kao i načina njihovog obračuna i naplate, izmjenom Komercijalnih uvjeta pružanja platnih i s njima povezanih usluga, uključujući i izmjenu naziva navedenih akata odnosno zamjenu drugim aktom, o čemu će HPD obavijestiti Korisnika elektroničkim putem najmanje jedan mjesec prije stupanja na snagu takvih izmjena.
  • Smatra se da je Korisnik prihvatio izmjene i/ili dopune prethodno navedenih akata ako do datuma njihovog stupanja na snagu Korisnik ne obavijesti HPD pisanim putem da ih ne prihvaća.
V.     USLUGA INICIRANJA PLAĆANJA
Zaprimanje naloga za plaćanje, iniciranje i autorizacija plaćanja
Članak 11.
  • HPD će inicirati plaćanje na teret transakcijskog računa Korisnika kod Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun samo temeljem ispravnog naloga za plaćanje kojeg je Korisnik elektroničkim putem ispostavio HPD-u.
  • Ispravnim nalogom za plaćanje smatra se nalog koji ispunjava sljedeće parametre:
  1. naziv i adresa, identifikacijski broj Korisnika;
  2. ispravan IBAN Korisnika;
  3. iznos transakcije/platnog naloga (može biti samo €);
  4. naziv/ime i adresa primatelja plaćanja;
  5. IBAN primatelja plaćanja;
  6. PNB platitelja (HR referenca) – određuje ga platitelj radi praćenja platne transakcije;
  7. detalji plaćanja – poziv na broj primatelja (HR referenca) i opis plaćanja;
  8. traženi datum izvršenja
  9. da je nalog za plaćanjem u čitavom svom sadržaju u skladu s pozitivnim propisima, ovim Uvjetima, Ugovorom o platnim uslugama, Politikom zaštite podataka i da ne postoje zakonske prepreke za njegovo izvršenje te da je dana odgovarajuća suglasnost za iniciranje plaćanja na način utvrđen u ovim Uvjetima.
  • Korisnik može naloge za plaćanje zadavati isključivo korištenjem elektroničkih servisa koje je HPD razvio u tu svrhu i učinio raspoloživim.
  • Korisnik odgovara za ispravnost i istinitost podataka navedenih u nalogu za plaćanje. Ako je Korisnik na nalogu za plaćanje naveo pogrešnu ili nepravilnu jedinstvenu identifikacijsku oznaku primatelja plaćanja, HPD nije odgovoran za nepravilno izvršenje platne transakcije.
  • Smatrat će se da je Korisnik dao suglasnost za iniciranje plaćanja kada nakon odgovarajuće autentikacije na web stranici servisa AP-ERP zada izravno suglasnost za prikazane mu prethodno zaprimljene naloge za plaćanjem. Nalog za plaćanjem za čije izvršenje je suglasnost dana na prethodno opisan način smatra se autoriziranim nalogom za plaćanje te se smatra da temeljem njega HPD može inicirati plaćanje u sustavu Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun.
  • Po izvršenoj uspješnoj autorizaciji naloga za plaćanjem u HPDS servisu i iniciranja plaćanja u sustavu Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun, Korisnik će u skladu s postavkama sustava Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun i okvirnog ugovora kojeg ima sklopljenog s Pružateljem platnih usluga koji za Korisnika vodi račun, morati dati suglasnost za izvršenje platne transakcije (autorizacija) u sustavu Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun.
  • Pružatelj platnih usluga koji za Korisnika vodi račun može Korisniku odrediti da za pojedina inicirana plaćanja ne traži posebnu autorizaciju od strane Korisnika već se pouzdaje da je HPD izvršio sigurnu autentifikaciju ovlaštenika Korisnika i autorizaciju naloga za plaćanjem.
  • Nakon uspješno iniciranih plaćanja, HPD će staviti Korisniku na raspolaganje sve dostupne informacije koje će dobivati od Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun vezano za referenciju i statuse iniciranih platnih transakcija.
Rokovi iniciranja plaćanja
Članak 12.
  • HPD će zaprimati naloge za iniciranjem plaćanja u razdoblju 365 x 24, osim za slučaj potrebe održavanja sustava u kojem slučaju će pravodobno učiniti obavijest dostupnu na mrežnim stranicama HPD-a. HPD neće zaprimati naloge za plaćanje za razdoblje nedostupnosti sustava pružatelja platnih usluga koja za Korisnika vodi račun, o čemu će izvijestiti Korisnika u postupku iniciranja naloga za plaćanje.
  • HPD je ovlašten izmijeniti postavke HPDPIS servisa vezano za vremena iniciranja plaćanja te o istome obavijestiti Korisnika na isti način na koji mijenja ove Uvjete.
  • HPD nije odgovoran za produljenje roka ili neizvršenje plaćanja koje je uzrokovano provedbom mjera sukladno propisima o sprječavanju pranja novca i financiranju terorizma i propisima o međunarodnim mjerama ograničavanja i embargo mjerama te međunarodno prihvaćenim obvezama na polju sprječavanja pranja novca i financiranju terorizma.
  • HPD ima pravo blokirati platni instrument zbog objektivno opravdanih razloga:
  1. koji se odnose na sigurnost platnog instrumenta
  2. koji se odnose na sumnju na neovlašteno korištenje ili korištenje platnog instrumenta s namjerom prijevare ili
  3. HPD će na način predviđen ugovorom prije blokiranja platnog instrumenta obavijestiti platitelja o namjeri i o razlozima za blokiranje platnog instrumenta.
  • Ako HPD nije u mogućnosti obavijestiti platitelja prije blokiranja platnog instrumenta, to će učiniti odmah nakon blokiranja.
  • Odredbe stavka 4. i 5. ovoga članka ne primjenjuju se ako je davanje obavijesti u suprotnosti s objektivno opravdanim sigurnosnim razlozima ili protivno propisima.
  • HPD će deblokirati platni instrument ili blokirani platni instrument zamijeniti novim nakon što prestanu postojati razlozi za blokadu toga platnog instrumenta.
  • HPD je ovlašten ne inicirati plaćanje i odbiti nalog ako nalog nije ispravan sukladno članku 11. stavku 2. ovih Uvjeta ili ako je račun platitelja otvoren kod Pružatelja usluga koji za Korisnika vodi račun s kojim HPD nije integriran za platne usluge iniciranja plaćanja i informiranja o računu ili ako nije u skladu s odredbama ovih Uvjeta i Ugovora o platnoj usluzi ili ako bi njegova provedba bila protivna propisima koji reguliraju sprječavanje pranja novca i financiranje terorizma.
Opoziv iniciranja plaćanja
Članak 13.
  • HPD će na zahtjev Korisnika opozvati nalog za iniciranjem plaćanja koji još nije autoriziran od strane Korisnika u kanalu u kojem Korisnik inače daje autorizaciju za iniciranje plaćanja.
  • Autorizacija iniciranja plaćanja se može opozvati opozivom radnji kojom je dana, sve dok plaćanje nije izvršeno ako Pružatelj platnih usluga koji za primatelja vodi račun omogućuje opoziv. Neopozivost nastupa kad Pružatelj platnih usluga koji za primatelja vodi račun primi nalog za iniciranje plaćanja, tj. sve potrebne podatke za izvršenje naloga za iniciranje plaćanja i pošalje ih na daljnju obradu.
Upravljanje Korisničkim računom
Članak 14.
  • Gubitak, krađu, potencijalnu zlouporabu i neovlašteno korištenje personaliziranih sigurnosnih vjerodajnica Korisnik je dužan bez odgode prijaviti HPD-u.
  • Korisnik će u potpunosti odgovarati za izvršene neautorizirane platne transakcije ako su takve transakcije posljedica prijevarnog postupanja Korisnika ili njegova namjernog neispunjenja obveza prema Zakonu o platnom prometu ili zbog neispunjenja tih obveza zbog njegove krajnje nepažnje.
  • Korisnik će u potpunosti odgovarati za izvršene autorizirane platne transakcije ako su takve transakcije posljedica prijevarnog postupanja Korisnika ili njegova namjernog neispunjenja obveza prema Zakonu o platnom prometu ili zbog neispunjenja tih obveza zbog njegove krajnje nepažnje, bez obzira na iznos platne transakcije, do trenutka prijave gubitka ili krađe ili neovlaštenog korištenja sigurnosnih vjerodajnica HPD-u.
  • Prijava gubitka, krađe, neovlaštenog korištenja ili zlouporabe sigurnosnih vjerodajnica se izvršava pisanim putem ili putem Kontakt centra HPD-a.
  • HPD zadržava pravo blokirati sigurnosne vjerodajnice iz prethodnog stavka zbog razloga:
  1. koji se odnose na sigurnost sigurnosnih vjerodajnica;
  2. koji se odnose na sumnju na neovlašteno korištenje ili korištenje sigurnosnih vjerodajnica s namjerom prijevare.
  • HPD će, ako je to moguće, o namjeri i razlozima blokade sigurnosnih vjerodajnica obavijestiti Korisnika prije same blokade na adresu/telefon naveden prilikom sklapanja Ugovora ili na drugi prikladan način. Ako HPD nije u mogućnosti obavijestiti Korisnika, učinit će to odmah po blokadi.
  • HPD nije obvezan obavijestiti Korisnika o blokiranju platnog instrumenta ako je to u suprotnosti s objektivno opravdanim sigurnosnim razlozima ili je to protivno pozitivnim propisima RH i EU.
  • Pružatelj platnih usluga koji za Korisnika vodi račun može HPD-u kao pružatelju usluge iniciranja plaćanja ili usluge informiranja o računu uskratiti pristup transakcijskom računu Korisnika, na temelju za Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun dokazanih i objektivno opravdanih razloga koji se odnose na neovlašteni pristup s ciljem prijevare, uključujući neovlašteno iniciranje platne transakcije ili iniciranje platne transakcije s ciljem prijevare. HPD će o takvom uskraćivanju pristupa transakcijskom računu obavijestiti Korisnika neposredno po saznanju tih činjenica na adresu/telefon naveden prilikom sklapanja Ugovora ili na drugi prikladan način. HPD može u tom slučaju privremeno blokirati Korisnički račun radi onemogućavanja daljnjeg zaprimanja naloga za plaćanjem ili ažurnim informacijama o stanju i transakcijama po transakcijskom računu Korisnika.
Odbijanje naloga za plaćanjem
Članak 15.
  • U slučaju primitka neispravnog naloga za plaćanjem HPD će u zakonom propisanim rokovima izvijestiti Korisnika:
  1. o odbijanju naloga za plaćanjem;
  2. o razlozima odbijanja naloga;
  3. o postupku za ispravljanje svih pogrešaka koje su dovele do odbijanja naloga;
  4. o nemogućnosti ispravljanja pogrešaka ako nalog za plaćanjem u čitavom svom sadržaju ili u dijelu nije u skladu s važećim propisima, ovim Uvjetima, Ugovorom o platnim uslugama, Politikom zaštite podataka i ako postoje zakonske prepreke za njegovo izvršenje;
  5. o nemogućnosti iniciranja plaćanja ukoliko prilikom iniciranja plaćanja HPD dobije od Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun informaciju o nemogućnosti zaprimanja takvog iniciranog plaćanja.
  • Nakon što Korisnik otkloni nedostatke u nalogu za plaćanje i nalog ispuni parametre ispravnog naloga, Korisnik može zadati tako ispravljeni nalog te će HPD pristupiti iniciranju plaćanja sukladno ovim Općim Uvjetima.
VI.     OSTALE ODREDBE
Prigovori
Članak 16.
  • Korisnik platnih usluga može HPD-u uputiti prigovor vezan s pružanjem platne usluge ako smatra da se HPD ne pridržava odredaba Ugovora ili zakonskih odredbi kojima se uređuje pojedina usluga.
  • Prigovor se podnosi Hitra produkcija dokumenata d.o.o., Zagreb, Zadarska ulica 80, pismenim podneskom ili dopisom na elektroničku adresu: prigovori@hpdoc.hr
  • Prigovor treba sadržavati detaljan opis događaja, odnosno situacije, te ako je to moguće dokaz iz kojeg proizlazi osnovanost prigovora. U slučaju da Korisnik ne dostavi opis događaja/situacije, odnosno ako dokaz nije potpun, HPD je ovlašten zatražiti od Korisnika da upotpuni svoj prigovor, pri čemu HPD neće biti odgovoran za eventualne štetne posljedice koje mogu nastati uslijed nepotpunog prigovora Korisnika.
  • HPD će dostaviti Korisniku konačan odgovor na sve primjedbe navedene u prigovoru iz prethodnog stavka najkasnije u roku od deset dana od dana zaprimanja prigovora, i to na način na koji je zaprimljen prigovor (na papiru ili na trajnom nosaču podataka).
  • Iznimno, ako HPD ne može dati odgovor u roku iz prethodnog stavka zbog razloga koji su izvan kontrole HPD-a, dužan je Korisniku u tom roku dostaviti privremeni odgovor u kojemu se navode razlozi kašnjenja odgovora na prigovor i rok do kojega će Korisnik primiti konačan odgovor koji ne smije biti duži od 35 dana od dana zaprimanja prigovora.
  • Korisnik može pritužbe protiv HPD podnijeti i Hrvatskoj narodnoj banci na kontakt podatke navedene u zaglavlju ovih Uvjeta ako smatra da HPD postupa suprotno Zakonu.
  • U slučaju neautorizirane, neizvršene ili neuredno izvršene platne transakcije inicirane putem HPD, Korisnik ima pravo bez odgađanja, odmah po saznanju, a najkasnije u roku od 13 (trinaest) mjeseci od dana izvršenja platne transakcije, obavijestiti Pružatelja platnih usluga koji za Korisnika vodi račun o izvršenoj neautoriziranoj ili neizvršenoj transakciji. Pružatelj platnih usluga koji vodi račun dužan je, ne dovodeći u pitanje članak 61. ZPP-a, vratiti Korisniku iznos te platne transakcije te dovesti taj račun u stanje koje bi odgovaralo stanju tog računa da platna transakcija nije bila izvršena. HPD kao pružatelj usluge iniciranja plaćanja bit će dužan na zahtjev Pružatelja platnih usluga koji vodi račun dokazati da je Pružatelj platnih usluga koji vodi račun potvrdio primitak naloga za plaćanje davanjem informacija u skladu s člankom 36. stavkom 4. točkom 2. ZPP-a te da je, u okviru usluge koju pruža pružatelj usluge iniciranja plaćanja, platna transakcija autentificirana, pravilno evidentirana te da na nju nije utjecao tehnički kvar ili drugi nedostatak koji je doveo do neizvršenja, neurednog izvršenja ili zakašnjenja s izvršenjem transakcije. Ako bi HPD bio odgovoran za neizvršenje, neuredno izvršenje ili zakašnjenje s izvršenjem platne transakcije, bit će dužan Pružatelju platnih usluga koji za Korisnika vodi račun, na njegov zahtjev, odmah naknaditi sve iznose koje je on isplatio Korisniku te mu naknaditi i drugu pretrpljenu štetu.
Odgovornost i viša sila
Članak 17.
  • HPD-a ne odgovara za nemogućnost pružanja Usluga iz Ugovora u slučajevima više sile kad HPD zbog nastupa izvanrednih i nepredvidivih okolnosti (izvanrednim okolnostima smatraju se naročito, ali ne isključivo: prirodni događaji – potres, poplava, oluja, požari, politički događaji neprijateljstva, pobune, oružani sukobi, veliki neredi a naročito promjene zakona ili donošenje odluka javne vlasti – sve ovo bilo u zemlji ili inozemstvu) koje predstavljaju objektivne smetnje u obavljanju dotičnih poslova, a pod kojima se smatraju svi događaji koji otežavaju ili onemogućavaju obavljanje poslova platnog prometa, a prouzročeni su djelovanjem više sile ili prestanka funkcioniranja ili nepravilnog funkcioniranja platnih sustava i svih drugih događaja čiji se nastanak ne može pripisati HPD-u.
  • HPD ne odgovara za neizvršenje ili zakašnjenje s izvršenjem iniciranja plaćanja ili neuredno izvršenje iniciranja plaćanja ili izvršenje neautoriziranih platnih transakcija:
  1. ako je izvršenje neautorizirane transakcije i/ili zakašnjenje s iniciranjem ili izvršenjem autorizirane platne transakcije i/ili neizvršenje i/ili neuredno izvršenje iniciranja ili samo izvršenje platne transakcije posljedica Korisnikove prijevare, prijevare njegovih opunomoćenika ili ako Korisnik ili njegov opunomoćenik ne ispunjavaju obveze iz ovih Uvjeta i Ugovora i/ili drugih uvjeta kojima je regulirano postupanje i poduzimanje mjera za zaštitu personaliziranih sigurnosnih vjerodajnica;
  2. u izvanrednim i nepredvidivim okolnostima na koje strana koja se na njih poziva nije mogla utjecati i posljedice kojih nije mogla izbjeći, unatoč postupanju s potrebnom pozornošću, kao i u slučajevima kad je pružatelj platnih usluga bio dužan primijeniti drugi propis;
  3. u dijelu za koji je odgovoran Korisnik sukladno ovim Uvjetima ako je izvršenje neautorizirane platne transakcije posljedica uporabe ukradenih ili izgubljenih ili zlouporabljenih sigurnosnih vjerodajnica;
  4. zbog primjene odredbi Zakona o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma ili propisa o suzbijanju korupcije i organiziranog kriminala ili zbog primjene bilo kojih drugih propisa – kada se ta primjena ne može otkloniti.
  • Korisnik ne odgovara za neautorizirane platne transakcije:
  1. za iznos neautoriziranih platnih transakcija koje su u slučaju kada je ustanovljen gubitak, krađa ili zloporaba platnog instrumenta ili njegovo neovlašteno korištenje izvršene nakon što je Korisnik o tome obavijestio pružatelja platnih usluga odnosno osobu koju je odredio pružatelj platnih usluga osim ako je postupao s namjerom prijevare;
  2. ako su neautorizirane platne transakcije posljedica radnje ili propusta zaposlenika HPD-a;
  • Korisnik će u potpunosti odgovarati za izvršene neautorizirane platne transakcije ako su takve transakcije posljedica prijevarnog postupanja Korisnika ili njegova namjernog neispunjenja obveza prema Zakonu o platnom prometu ili zbog neispunjenja tih obveza zbog njegove krajnje nepažnje.
  • Korisnik je na zahtjev HPD-a uz nalog za plaćanjem dužan dostaviti i dodatne podatke/dokumentaciju zbog primjene odredbi Zakona o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma ili propisa o suzbijanju korupcije i organiziranog kriminala ili zbog primjene bilo kojih drugih propisa, a u slučaju odbijanja postupanja po zahtjevu HPD-a, isključena je odgovornost HPD-a u slučaju da odbije izvršiti ili stornira iniciranje plaćanja ili ako iz istog razloga produlji rokove iniciranja plaćanja.
Opoziv i suspenzija platnog instrumenta
Članak 18.
  • HPD će zatvoriti Korisnički račun s danom prestanka Ugovora osim ako sporazumnim raskidom, zakonom, propisom ili odlukom suda ili drugog nadležnog tijela nije drugačije određeno.
  • HPD može, osim iz razloga predviđenih Ugovorom, bez prethodne obavijesti Korisniku zatvoriti Korisnički račun u slučaju:
  1. da je HPD zaprimio nalog za zatvaranje od strane nadležnih tijela;
  2. prestanka obavljanja gospodarske djelatnosti od strane Korisnika.
  • U slučaju gubitka, krađe, zlouporabe ili neovlaštenog korištenja Platnog instrumenta ili sumnje na neovlaštenu uporabu Usluge Korisnik/Opunomoćenik korisnika dužan je bez odlaganja odmah obavijestiti HPD o gubitku, krađi, zlouporabi ili neovlaštenom korištenju Platnog instrumenta ili sumnji na neovlaštenu uporabu Usluge te odmah uputiti HPD-u zahtjev za suspenziju korištenja, odnosno privremenog onemogućavanja korištenja Platnog instrumenta. Zahtjev za suspenziju može samostalno potpisati osoba ovlaštena zastupanje Korisnika ili Krajnji korisnik.
  • HPD opoziva Korisnički račun pod uvjetima iz Ugovora, ovih Uvjeta, temeljem zakona ili drugih propisa te odluke HPD-a.
Raskid Ugovora
Članak 19.
  • Svaka ugovorna strana može otkazati Ugovor pisanom obavijesti uz otkazni rok od 60 dana, koji se rok računa od dana primitka pisane obavijesti o otkazu Ugovora.
  • HPD može raskinuti ovaj Ugovor pisanom obavijesti s trenutnim učinkom:
  1. ako je otvoren stečajni postupak ili pokrenut sličan postupak nad Korisnikom;
  2. ako jedna od ugovornih strana povrijedi svoje obveze iz ovog Ugovora te u roku od 24 sata po zahtjevu druge ugovorne strane ne prestane s povredom Ugovora, te ne otkloni posljedice takve povrede;
  3. ako Korisnik krši odredbe Ugovora ili se ne pridržava važećih propisa koji reguliraju platni promet;
  4. ako Korisnik ne dostavi tražene podatke i dokumentaciju potrebnu za vođenje Korisničkog računa ili dostavi HPD-u pogrešne ili neistinite osobne podatke ili druge podatke odlučne za pravilno i zakonito pružanje usluge;
  5. ako Korisnik u izvršavanju Ugovora s HPD-om postupa na način koji je štetan za ugled HPD-a;
  6. ako Korisnik nije podmirio sve svoje obveze prema HPD-u duže od 60 dana od dana izdavanja računa za izvršene Usluge.
  • Ugovor prestaje važiti u sljedećim slučajevima:
  1. otkazom ugovornih strana na način i u rokovima predviđenim Ugovorom;
  2. sporazumnim raskidom,
  3. prestankom postojanja Korisnika;
  4. temeljem odluke suda ili drugog nadležnog tijela, zakona i propisa;
  5. istekom roka na koji je zaključen.
Dostupnost informacija
Članak 19.
  • Svi dijelovi Ugovora dostupni su postojećim i potencijalnim Korisnicima kao prethodne informacije na web stranicama HPD-a.
  • Smatra se da je HPD davanjem na raspolaganje informacija iz prethodnog stavka ovog članka ispunio obvezu prethodnog informiranja sukladno čl.23. Zakona o platnom prometu.
Salvatorna klauzula
Članak 20.
  • Ako bi za neku od odredbi ovih Općih uvjeta naknadno bilo ustanovljeno da je ništetna, to neće imati učinka na ostale odredbe i njihovu valjanost, s time da će HPD ništetnu odredbu zamijeniti valjanom koja će u najvećoj mogućoj mjeri omogućiti ostvarivanje cilja koji se htio postići odredbom za koju je ustanovljeno da je ništetna, a do tada će se primjenjivati zakonski ili drugi propisi.
Završne odredbe
Članak 21.
  • Za sve što nije regulirano Ugovorom, primjenjivat će se važeći propisi, kao i opći i pojedinačni akti HPD-a, uključujući i njihove naknadne izmjene i dopune.
  • Ako nakon donošenja ovih Uvjeta važećim propisima neko od pitanja koje se regulira ovim Uvjetima bude riješeno na drugačiji način, primjenjivat će se odredbe tih važećih propisa, sve do odgovarajućeg donošenja izmjena i dopuna ovih Uvjeta.
  • Nazivi pojedinih dijelova ovih Uvjeta služe samo radi lakšeg snalaženja i nemaju utjecaja na njihovo tumačenje.
  • Na Ugovor i sve što se na njega odnosi ili iz njega proizlazi, primjenjuju se zakoni Republike Hrvatske i pravo Europske Unije. Ugovorne strane suglasne su da će sve eventualne sporove koji bi proizašli iz Ugovora nastojati riješiti sporazumno, a ukoliko u tome ne uspiju, ugovaraju nadležnost stvarno nadležnog suda u Zagrebu. Za sporove nastale temeljem Ugovora, ugovorena je nadležnost trgovačkog suda u mjestu tužene strane.
  • Ovi Uvjeti platnih usluga primjenjuju se na sve Ugovore o Usluzi te stupaju na snagu danom objave na web stranicama HPD-a.

Datum, 9.5.2024.

Kontakt

© 2025. BlicPay I Institucija za platni promet Hitra produkcija dokumenata d.o.o.